[CASE] De juiste partner voor webshop dranken.be

Case drankenbe - featured image II
Voor webshop dranken.be was de aanwezigheid op Google en social media altijd een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Maar na een tijd werd duidelijk dat er nood was aan een partner die actief kon helpen om dit in goede banen te leiden.

Uitdaging: de online aanwezigheid van dranken.be vergroten en meer verkopen

“Toen ik begon met dranken.be had ik al heel wat kennis over social media marketing en Google advertising uit mijn vorige onderneming. Maar op een gegeven moment heb ik ervoor gekozen om mij te focussen op de core business van dranken.be. Hierdoor was de zoektocht naar een marketingpartner gestart.” – Kevin Binnemans, zaakvoerder bij dranken.be

Voor dranken.be was het dus duidelijk: terug focussen op de kern en op zoek gaan naar een partner die met Google en social media advertenties succesvolle resultaten kon boeken. Digital Nomads bleek hiervoor de ideale match.

Een succesvolle campagnestrategie

Doelstelling: meer verkopen via de webshop en, niet onbelangrijk, naamsbekendheid vergroten door op te vallen in de massa.

Wat er reeds lag: een omvangrijke webshop met zo’n 1.000-tal producten en een Facebook / Instagram account met een degelijke volgersbasis. 

Plan van aanpak: na de eerste ontmoeting besloot zaakvoerder Kevin om Digital Nomads toe te vertrouwen met de opstart van Google advertenties. Na overleg werd gekozen voor Google Shopping-advertenties, voor de verschillende productgroepen.

“De eerste ontmoeting was meteen heel aangenaam en ging gepaard met een positieve vibe. De duidelijke en transparante communicatie heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat we voor Digital Nomads gekozen hebben.” – Kevin Binnemans, zaakvoerder bij dranken.be.

Verkoopcijfers in stijgende lijn

Na een samenwerking van meer dan een halfjaar groeien de verkoopcijfers nog steeds.

Wijzigingen in de advertentiestrategie worden steeds op voorhand besproken en later geëvalueerd in de wekelijkse opvolgmeetings. Dit zorgt ervoor dat er steeds kort op de bal gespeeld kan worden.

Door hard in te zetten in de eindejaarsperiode, hebben we de verkoopcijfers in de maand december zelfs kunnen vertienvoudigen!

Een succesvolle samenwerking

“We zijn met het bedrijf van ver gekomen met onze marketing maar Digital Nomads heeft hier mee een structuur in helpen creëren. Daarnaast beschikken we steeds meer over inzichten in de cijfers, waardoor we betere beslissingen kunnen nemen.”

“Investeren in een marketingpartner is investeren in de korte maar zeker ook verdere toekomst. Voor bijna elk budget valt er wel een mooi traject uit te stippelen, zeker met de mensen van Digital Nomads.”, aldus Kevin.

Conclusie

Ben jij ook trotse eigenaar van een webshop? En benieuwd net zoals Kevin van dranken.be, hoe je meer kunt verkopen via Google advertenties?

Contacteer ons vrijblijvend om te kijken hoe we jou hiermee kunnen helpen. Door te werken met een betrouwbare partner heb jij terug de tijd vrij om te focussen op je core business. En je webshop? Die draait verder op volle toeren natuurlijk!

Romina Stouten

Romina Stouten

Altijd enthousiast, met een flinke dosis aan nieuwsgierigheid. Fan van social media (en ook van online shoppen). Klantgerichte marketing campagnes uitwerken? Dat is mijn ding! Graag eens van gedachten wisselen? Contacteer me gerust!

andere onderwerpen

FIKA klantencase_blog_web2

[CASE] Een vliegende start dankzij social media begeleiding voor FIKA Foodbar

FIKA Foodbar in Lier zou haar deuren gaan openen, maar miste nog wat kneepjes van het vak rond social media. Om meteen goed te starten, kreeg zaakvoerster Ellen begeleiding op maat om zelf met social media aan de slag te gaan.

Scroll to Top

MEER VAN DIT?

Laat ons het werk doen.
Schrijf je in en ontvang van ons de nieuwe blogs in je mailbox.

MEER VAN DIT?

Laat ons het werk doen.
Schrijf je in en ontvang van ons de nieuwe blogs in je mailbox.