Hoe plan je berichten op Facebook of Instagram?

Hoe plan je berichten op Facebook of Instagram?

Blog - Berichten inplannen via Business Suite - Social media beheer tool
Consistent posten op social media blijft de grootste uitdaging voor ondernemingen. Berichten inplannen, kan hiervoor een oplossing zijn. Ontdek hoe je dit kunt doen via de gratis tool Facebook Business Suite.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Tijd besparen door je social media berichten te plannen

Als je een Facebook of Instagram pagina hebt voor je onderneming, dan kan het een uitdaging zijn om consistent te posten. Als je zelf één of meerdere pagina’s beheert, merk je al snel dat het enige tijd en inspiratie vergt. Vaak is content posten op social media dan ook iets dat blijft liggen of iets dat vluchtig tussendoor gedaan wordt. Berichten inplannen, kan hiervoor een goede oplossing zijn.

Wanneer je het maximale uit je social media accounts wilt halen, raden we je aan om een aantal vaste dagen te kiezen waarop je post. Je kijkt hiervoor best eens naar je paginastatistieken om te zien wanneer je doelpubliek het meest online is. Als je hierover een duidelijk beeld hebt, kan het echte werk beginnen: nadenken over wat je gaat posten én deze posts inplannen. Want zo bespaar je uiteindelijk tijd! En dat willen we allemaal, toch?

Gratis tool: Facebook Business Suite

Bij Digital Nomads zijn we fan van de Facebook tool “Business Suite”, niet alleen omdat het eenvoudig is in gebruik, maar ook omdat het helemaal gratis is! Facebook Business Suite stelt je in staat om vanop één plek al je gekoppelde accounts op Facebook en Instagram te beheren. Ook als je beheerder bent van meerdere pagina’s, kan je dus eenvoudig schakelen tussen deze pagina’s.

Wanneer je Facebook Business Suite opent, kan je in één oogopslag jouw volledige onderneming op Facebook en/of Instagram bekijken. Zo zie je onder andere een overzicht van je recente content, de chats die je ontvangen hebt en een kalender met al jouw berichten. Als je Business Suite opent via je computer, krijg je nog een heleboel opties en instellingen om je bedrijfsaccount te beheren.

Gebruik je liever de mobiele app? Dan zijn er minder opties, maar kan je wel nog steeds eenvoudig berichten en verhalen publiceren en plannen.

Hoe werkt dat plannen nu precies?

Berichten maken en plannen via Facebook Business Suite werkt heel intuïtief via de startpagina of via de agenda. Je klikt vanuit daar op de knop om een bericht of verhaal te maken, voegt vervolgens foto’s en tekst toe en klikt dan onderaan op het pijltje naast publiceren op “Bericht plannen”. Wil je graag dezelfde foto of video posten op zowel Facebook als Instagram, maar met een andere tekst? Dat kan! Via Business Suite kan je namelijk een variabele tekst maken. Handig als je je doelpubliek op Facebook anders aanspreekt dan op Instagram bijvoorbeeld! Je kunt er bovendien ook voor kiezen om enkel op Facebook of Instagram te posten door het selectievakje aan of af te vinken.

Let op: bij het maken en plannen van Instagram verhalen zijn er minder opties beschikbaar dan als je een verhaal rechtstreeks via Instagram zou maken. Als je echt uitgebreide functies wilt gebruiken, zoals: producten taggen, locatie of gifs toevoegen etc., dan ga je helaas nog rechtstreeks vanuit Instagram moeten posten.

Conclusie

Door berichten op voorhand in te plannen, geef je jezelf de tijd om na te denken over je content en deze in te plannen, zodat je dit niet last-minute meer hoeft te doen. Het zal in het begin even wat wennen zijn, omdat je content moet voorbereiden voor verschillende dagen. Maar uiteindelijk zal het tijdbesparing opleveren… en dus ook minder kopzorgen. Benieuwd naar meer tips over hoe je efficiënter het Facebook of Instagram account van je onderneming beheert? Lees dan zeker deze blog!

Romina Stouten

Romina Stouten

Altijd enthousiast, met een flinke dosis aan nieuwsgierigheid. Fan van social media (en ook van online shoppen). Klantgerichte marketing campagnes uitwerken? Dat is mijn ding! Graag eens van gedachten wisselen? Contacteer me gerust!

andere onderwerpen

Case VELOR architecten - featured image II

[CASE] Geen zorgen meer over social media voor VELOR architecten

Voor VELOR architecten voelde het beheer van hun social media aan als een noodzakelijk kwaad. Beide architecten staken, naar hun gevoel, te veel tijd in het onderhouden van hun social media kanalen. Ze zochten daarom naar een partij die hun daarin kon bijstaan.

Scroll to Top

MEER VAN DIT?

Laat ons het werk doen.
Schrijf je in en ontvang van ons de nieuwe blogs in je mailbox.

MEER VAN DIT?

Laat ons het werk doen.
Schrijf je in en ontvang van ons de nieuwe blogs in je mailbox.