Kwalitatieve leads genereren met de juiste content

Kwalitatieve leads genereren met de juiste content

4. Lead generatie & inbound marketing v2 - geef waarde om leads te genereren
Leads genereren via je digitale kanalen en uiteindelijk jouw producten of diensten verkopen. Klinkt goed, maar hoe doe je dit nu precies?
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Een lead? Ik wil liever een klant hoor!

Even terug naar het begin: een lead is een potentiële klant die je kunt identificeren door middel van zijn persoonlijke gegevens. Dit zijn vaak personen die hun interesse hebben geuit voor je product of dienst. Denk vb. aan een inschrijving op een nieuwsbrief of het downloaden van een e-book. 

Ik hoor je denken… Hoe trek je dan de juiste, kwalitatieve leads aan?
Hoe meer inzichten je vooraf hebt over jouw potentiële klanten, hoe gemakkelijker je dit als onderneming kunt doen. Want alles draait om het ‘relevant zijn’ en om het delen van waardevolle informatie met je doelgroep.

Denken vanuit je klant

Bij lead generatie komt het erop neer om zo snel mogelijk in het zoekproces van je potentiële klanten terecht te komen. Dit kan met de juiste Inbound Marketingstrategie. Met Inbound Marketing zorg je ervoor dat je producten en diensten gaat aanbieden die relevant zijn voor je klant. Je vertrekt hier vanuit je klant zelf en probeert te begrijpen wat zijn vraag en specifieke behoeften zijn. Eens je hier een zicht op hebt, is het van belang om relevante content te creëren.

Dit principe rust op drie belangrijke pijlers: je stelt de juiste content ter beschikking, voor de juiste doelgroep, én op het juiste moment.

Wat is nu de ‘juiste’ content?
We raden je sterk aan om buyer persona’s van je klanten te maken. Dit zijn de typische klantenprofielen die jij terugziet in jouw klantenbestand.

Buyer persona’s geven je een beeld van de demografische gegevens, behoeften, uitdagingen, doelen en pijnpunten van je klant.

Interessante info, zeker tijdens het maken van content! Denk bijvoorbeeld aan een blog waarbij je een pijnpunt van je doelgroep uitlicht en hier een antwoord op biedt. Je laat hiermee zien dat je weet wat er in het hoofd van je (potentiële) klant speelt. En je hoopt zo natuurlijk je potentiële klant te overtuigen van jouw product of dienst. Belangrijk dus: je vertrekt altijd vanuit jouw klant, en niet andersom.

Geef iets van waarde in ruil voor contactgegevens

Content schrijven voor je doelgroep is één, maar je wilt natuurlijk leads genereren… En dat wilt zeggen dat je aan de contactgegevens van jouw potentiële klant moet geraken. In een digitale wereld doe je dat door iets aan te bieden van waarde, waardoor ze bereid zijn om hun gegevens achter te laten. Denk bijvoorbeeld aan een whitepaper, e-book, gids, infographic… Eens je beschikt over de nodige contactgegevens, kan je je potentiële klant gerichter identificeren én opvolgen.

Dat opvolgen is van belang om van je lead een kwalitatieve lead te maken. Ook hier is de juiste content weer van belang! Als je lead bijvoorbeeld een bepaald e-book gedownload heeft, kan je nagaan wat nog interessante content kan zijn om je lead warmer te maken voor een uiteindelijke aankoop. Denk hiervoor de juiste emailmarketingstrategie uit (vb. opvolgmails met gerichte call to actions), met als uiteindelijke doel sales, natuurlijk.

Conclusie

Als het gaat om het genereren van kwalitatieve leads is en blijft jouw content het belangrijkste om voor ogen te houden. Hiermee spreek je je doelgroep te alle tijden gericht aan. Het draait bij lead generatie met andere woorden om de aandacht die je zelf schenkt aan je doelgroep. Tenslotte kan bovenstaande allemaal digitaal gebeuren. Als je het ons vraagt, een relatief kleine investering waar je veel rendement uit kunt halen!

Wil je graag meer weten over hoe je met jouw bedrijf nu kwalitatieve leads kunt genereren? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor een kennismaking. Dit kan volledig digitaal!

Romina Stouten

Romina Stouten

Altijd enthousiast, met een flinke dosis aan nieuwsgierigheid. Fan van social media (en ook van online shoppen). Klantgerichte marketing campagnes uitwerken? Dat is mijn ding! Graag eens van gedachten wisselen? Contacteer me gerust!

andere onderwerpen

Case VELOR architecten - featured image II

[CASE] Geen zorgen meer over social media voor VELOR architecten

Voor VELOR architecten voelde het beheer van hun social media aan als een noodzakelijk kwaad. Beide architecten staken, naar hun gevoel, te veel tijd in het onderhouden van hun social media kanalen. Ze zochten daarom naar een partij die hun daarin kon bijstaan.

Scroll to Top

MEER VAN DIT?

Laat ons het werk doen.
Schrijf je in en ontvang van ons de nieuwe blogs in je mailbox.

MEER VAN DIT?

Laat ons het werk doen.
Schrijf je in en ontvang van ons de nieuwe blogs in je mailbox.