Uitdaging: Social media en Google advertenties voor Jovilux en Beauty in a Box
“Tijdens de Covid-periode merkten we dat er enorm veel potentieel was op het gebied van marketing om de verkoop van onze webshop op te krikken. Aangezien online marketing (en vooral social media) zo snel verandert, kozen we ervoor om een professionele partij in te schakelen die ons hierin kon bijstaan… en daar hebben we tot op heden nog absoluut geen spijt van!” – Caroline Monté, Jovilux.
Na de eerste kennismaking volgde niet veel later de officiële samenwerking met Jovilux, Beauty in a Box en sinds september 2022 ook Dermaline. Ons eerste succes samen? Het vermarkten van hun allereerste online beurs ‘Skinspiration Day’, aangezien we in volle coronatijden zaten en fysieke beurzen geen optie waren. Later gingen we volop aan de slag met online adverteren voor de skincare en make-up webshop Beauty in a Box.
Een campagnestrategie op maat
Doelstellingen:
- Jovilux: schoonheidsspecialistes kennis laten maken met de ‘Skinspiration Day’ door middel van social media advertenties en zich laten inschrijven voor de online beurs.
- Beauty in a Box: algemene bekendheid van de webshop vergroten en de online verkopen met minimaal 50% doen stijgen.
Wat er reeds lag: een Facebook- en Instagram-account voor beide ondernemingen met een goede volger basis.
Plan van aanpak: allereerst brachten we de huidige doelgroep in kaart voor beide ondernemingen en dachten we na over de strategie om deze doelgroep te bereiken. Na validatie van de doelgroep en de strategie met zaakvoerster Caroline, gingen we concreet aan de slag. Zo werkten we zowel social media, als Google advertenties uit om via verschillende kanalen een groter bereik te creëren.

De samenwerking met Digital Nomads is fantastisch, wij kunnen niet meer zonder! Er wordt enorm meegedacht en veel initiatief genomen langs Digital Nomads’ kant en daar houden we van! Vaak is er maar een half woord nodig om iets uit te leggen en Digital Nomads zorgt dat het in orde komt. Wij kunnen sinds 2020 op onze twee oren slapen en ons bezighouden met onze core business!
– Caroline Monté, Jovilux
Omzetverdubbeling voor de webshop

Ondertussen zijn we 2 jaar verder en kent de Beauty in a Box webshop een omzetverdubbeling ten opzichte van 2019. Daarbij is de doelstelling van 2022 behaald en daar kunnen we alleen maar blij om zijn!
Maar we zijn er nog niet! Een goed begin is het halve werk. Daarom besloot Jovilux om ook het social media beheer van hun drie accounts (namelijk: Jovilux, Beauty in a Box en Dermaline) over te geven aan Digital Nomads. Hierdoor kunnen we nòg gerichter communiceren en campagnes uitwerken en zo het beste uit het hele online marketingverhaal halen.
Onze online marketing uit handen geven, is één van de beste beslissingen geweest die we genomen hebben. Het is een enorm verschil om dit te laten uitvoeren, opvolgen én bijsturen door een partij die daar de nodige kennis van heeft. Mijn advies aan andere ondernemers die online willen groeien? Digital Nomads contacteren! 😉
– Caroline Monté, Jovilux
Conclusie
Wil jij ook de stap zetten om het maximale te halen uit social media net zoals Jovilux? Of wil je misschien de eerste stap zetten om jouw social mediabeheer uit handen te geven?
Contacteer ons vrijblijvend om te kijken wat we eraan kunnen doen. Door te werken met een betrouwbare partner heb jij terug de tijd vrij om te focussen op je core business. En je social media? Die laten wij voor draaien op volle toeren!